meal prep

Volg je een dieet of probeer je meer op je voeding te letten? Dan zijn meal preps een zeer goede oplossing voor jou. Hier kun je er alles over lezen! Het preppen van een meal lijkt misschien tijdrovend, maar niks is minder waar! 

Is je leven te druk, heb je kinderen of werk je dagelijks tot laat? Meal preps zijn dan een perfecte uitweg om een gezonde levensstijl aan te houden. Het bespaart geld, tijd en het is natuurlijk ook persoonlijke verzorging. Met een drukke leven ben je eerder geneigd om eten te bestellen, dit kost op een dagelijkse basis veel geld. Bovendien is het niet altijd gezond. Hier kun je lezen hoe je het makkelijkst kan beginnen met mealpreppen!

#1: Maak een eetplanning

Maak vooraf een eetplanning. Stel je weekmenu vooraf af en hou rekening met geplande afspraken. 

#2: Doe slim je boodschappen

Heb je helemaal geen tijd om boodschappen te doen? Overweeg dan het bestellen van boodschappen! Boodschappen bestellen zal misschien lui in je oren klinken, maar dat is het zeker weten niet! Boodschappen bestellen komt erg goed uit, zowel met een druk leven als zonder een druk leven te hebben. Het bespaart namelijk tijd en je hoeft nooit meer zware boodschappen te sjouwen. Gebruik hierbij je weekmenu zodat je weet welke producten je kan kopen. 

Het preppen van de meals kun je 1 of 2 avonden in de week doen ter voorbereiding. Snijd alvast de groenten, marineer de kip, en kook de rijst alvast. Bereidt de sauzen alvast voor. Maak lekker veel, zodat je nog een paar bakjes in de vriezer kan bewaren. 

De geprepte maaltijden kun je maximaal 2 tot 3 dagen bewaren en in de vriezer kun je de gerechten maximaal 3 maanden bewaren. Schaf vershoudboxen aan zodat je nog plek in je vriezer kunt bewaren. Deze kun je ook in de magnetron en vaatwasser stoppen.