Koolhydraatarme pannekoek

Koolhydraatarme pannekoek

Het eten van gezonde dingen is voor mij vaak wel erg belangrijk. Het letten op mijn voeding en beweging vind ik echt een van de belangrijkste dingen in mijn leven omdat ik mij goed voel op het moment dat ik dit op orde heb. Doordat ik veel ervaring heb met het uitproberen van veel verschillende soorten maaltijden ben ik er achter gekomen wat voor mij werkt en welke maaltijden ik dan ook het liefste eet. Begin je net met het uitproberen van dingen en ben je benieuwd naar een lekkere gezonde maaltijd? Lees dan dit artikel even verder en ontdek de koolhydraatarme pannenkoek. 

Hoe maak je een koolhydraatarme pannenkoek?

Ben je op een koolhydraatarm dieet? En ben je gek op pannenkoeken? Het is namelijk mogelijk om een koolhydraatarme pannenkoek je maken. Je zou het misschien niet verwachten omdat pannenkoeken meestal gemaakt worden van meel, melk en eieren, maar er bestaat dus ook amandelmeel. Voor het maken van 4 koolhydraatarme pannenkoeken heb je het onderstaande nodig: 

  • 75 gram Amandelmeel
  • 3 eiereren
  • 150 gram magere kwark
  • Zout
  • Beleg met groenten, kaas of gebakken vleessoorten.

Begin met het kloppen van de eieren, tot deze goed gemengt zijn en voeg hier de 150g kwark bij. Daarna voeg je de amandelmeel erbij toe en een snufje zout. Roer het beslag tot het glad is en bak het daarna met een beetje boter in de pan. Daarna kun je de beleg erbij doen. Zorg dat dit ook koolhydraat arm is, zoals de bovenstaande voorbeelden. Zo houd je je gerecht koolhydraatarm. In zoet beleg zitten namelijk veel slechte koolhydraten, zoals suiker. 

5 verschillende koolhydraatarme pannenkoek recepten.

  1. Pompoenpannenkoeken. Deze heerlijke pompoen pannenkoekjes worden gemaakt met pompoen en is daarom fijn voor het binnenkrijgen van groenten zonder dat je dit echt door hebt. Je kookt eerst de blokjes pompoen gaar en daarna pureer je deze. Meng de pompoen in een kom 3 eieren samen met 30g kokosmeel, 1 tl kaneel en 1 tl bakpoeder. Meng dit goed tot een glad beslag en bak de pannenkoekjes. 
  2. Chocolade pannenkoeken. Dit recept is geschikt voor 12 kleine pannenkoekjes. Meng in een grote kom 3 eieren, 1 tl vanille aroma, 125 ml volle melk, 4 el erythritol, en 2 el gesmolten boter. Voeg daarna de 150 gram amandelmeel toe d.m.v een zeef en meng deze met een garde tot een glad beslag. Bak daarna kleine pannenkoekjes in de pan.
  3. Koolhydraatarme crêpes. Meng in een kom 3 eieren, 10 gram kokosmeel, 5 gram stevia kristal. Verwarm daarna 85 gram naturel philadelphia in de pan. Daarna voeg je deze in de beslagkom toe en laat deze eventjes rusten. Dan kun je de crêpes bakken in de pan, gebruik voor elke crêpe ongeveer ¼ van een soeplepel. 
  4. Bloemkool pannenkoek. Snij twee stengels lente ui in kleine stukjes. Meng daarna in een beslagkom 450 gram bloemkoolrijst, 3 eieren, de lente-ui, 50 gram geraspte kaas en een beetje zout en peper samen. Laat het 10 minuten rusten, daarna kun je de pannenkoekjes bakken in de pan. 
  5. Eiwitrijke pannenkoeken. Prak een halve banaan en voeg dit samen met 3 eieren in een beslagkom meng dit eerst en voeg daarna 1 schep eiwitpoeder toe en meng dit tot een glad beslag. Daarna kun je de pannenkoekjes bakken. Voor een topping kun je de andere halve banaan in stukjes snijden en deze erop leggen. 

Aimey